Som det såg ut förr, idag får man inget kort i handen.

Grönt kort.

05 JAN 2019 10:11
GRÖNT KORT-KURS 2019 Nu kör Upplands-Bro Ryttarförening igång en”Grönt kort-kurs” för juniorer upp tom 18 år.
  • Skapad: 05 JAN 2019 10:11

För att tävla på klubbtävling / ridskoletävling behöver du inte ha Grönt kort. För Ponny-/Stockholmscupen rekommenderar vi att du har det. Om du ska tävla Lokaltävling måste du ha Grönt kort from det året du fyller 14 år, ok att ta from 13 år.     ( vuxna välkomna att gå hela kursen, men ni kan ev bara göra praktiska och teoretiskt prov. Prata med Elisabet. )

Start  Lördag 19/1  Kl. 10.00 - 13.00sen fortsätter vi på lördagar 26/1 och 2/2. (reservdatum 9/2)

Obligatorisk närvaro på alla tillfällen. Giltig frånvaro kan eventuellt tas igen med uppgifter att lösa hemma.

I kursavgiften ingår en bok, annat material samt registreringsavgift för Grönt kort.

Kursavgift: 600:- för medlem i Ubrf. Ej medlem betalar 800:-  ( = ingår medlemsavgift  junior 2019 ) Ni blir fakturerade i efterhand.

Gå gärna in på www.ridsport.se och läs om Grönt Kort före första kurstillfället.

Anmäl på mail This is a mailto link dit ni även kan skicka frågor eller på telefon 08-582 466 35.

Kursledare: Britta Christott

Minst 5 anmälda för att kursen ska bli av. Vid för få anmälningar kan vi ev ha kurs senare under våren / året.

Välkomna!