Sommarkurser 2019

03 MAJ 2019 13:26
Sommarkurser 2019 Du kan anmäla dig från och med den 13:e maj. Vi kommer även inom kort skriva ut vilka lärare som har respektive kurs.
  • Uppdaterad: 03 MAJ 2019 13:26

Onsdag 31/7 - Fredag 2/8

Igångsättning, du hjälper till att sköta stall, hästar och rida igång hästarna. Gratis. Från grupp 3 ungdom och grupp 2 vuxen, 7–13 eller 12–18. Lärare: Elisabet, Tina eller Marie (du ser när du anmäler dig vem som har passet).

Lördag 3/8-söndag 4/8

Intensivkurs för vuxna nybörjare, 9.00–16.00, max 12 deltagare. Två ridpass per dag, hästskötsel och teori. Ta med matsäck. Pris: 1950: - inklusive medlemsavgift. Lärare: lördag Marie Gennert-Lundström, söndag Agneta Dahllöf.

Lördag 3/8

Ledlektioner, Enkla ridlektioner för barn födda 2012 eller tidigare. 13.00 och 13.30. Pris: 145: - Anmäl på telefontiden vardagar 12.30–13.30, 08 582 466 35. Lärare: Britta Christott.

Söndag 4/8

Långritt, 2h 09.00–11.00. Vi rider ut på de nya ridvägarna mot Örnäs. Från grupp 3, max 11 deltagare och för dig som kan rida ponny. Pris: Junior 450: - Senior 550: - Lärare: Tina Olsson

Privatlektioner: Em, Privatlektioner i ett lugnare tempo för Tina Olsson. Pris: 510: -

Måndag 5/8-tisdag 6/8

Ridläger barn, från grupp (1) -2. 9.00–16.00, max 10 deltagare. Två ridpass per dag, teori och hästskötsel. Ta med matsäck. Pris: 1350 :- Lärare: Camilla Hinas.

Måndag 5/8

Dressyrkurs från grupp 3 häst + ponny, em/ kväll. Max 9 per grupp, 1 timme. Fika med smörgås och ridteori ingår. Pris: jun 360: - Sen: 465: - Lärare: Marie Gennert-Lundström.

Tisdag 6/8

Killar som rider: Vi kommer att ha ett samprojekt tillsammans med ”Killar som rider” med clinic, tillfälle att rida för både nybörjare och lite mer vana ryttare. Det blir loppisbord med begagnade ridkläder för killar. Mer info kommer.

Onsdag 7/8 Höstterminen startar!