Inspirationsveckan VT-19

05 MAR 2019 15:40
Inspirationsvecka! V.13, måndag – onsdag. V.14, torsdag - lördag. Alla ponnygrupper har teori på sin ordinarie tid med sin ridlärare!
  • Uppdaterad: 05 MAR 2019 15:40

V.13, måndag - onsdag

Måndag 25/3

19.30 – 21.00 Sårvård och bandagering, Tina O. berättar om hur man tar hand om olika sår etc. Även olika typer av bandage.

Ansvarig: Tina O.

Tisdag 26/3

18.00 – 19.00 Löshoppning, kom och titta när vi löshoppar några av ridskolans hästar. Vill du vara med i ridhuset måste du ha rejäla skor, hjälm och handskar.

Ansvarig: Elisabet Z.

Onsdag 27/3

20.15 – 21.30 Ridteori -hjälper. Marie G berättar hur de olika hjälperna fungerar. Tygeltag, skänkel, sits. Inverkan etc.

Ansvarig: Marie G-L.

V.14, torsdag - lördag

Torsdag 4/4

19.00 – 20.30 Ridlärarna rider, visar praktiskt hur man inverkar på hästen med de olika hjälperna. En fortsättning på ridteorin (27/3). Ansvarig: Marie G-L

Fredag 5/4

Ponnygrupperna 15.30, 16.00 och16.45 har teori med sin ordinarie ridlärare.

Hästarna har vilodag.

Lördag 6/4

10.30 – 11.30 Lastning, vi tränar på att lasta hästen i transport på ett säkert sätt.

Ansvarig: Agneta D.

15.00 – 16.30. Longering. Vi går igenom hur man utrustar hästen vid longering och visar hur man går till väga. Vill du prova måste du ha rejäla skor, hjälm och handskar.

Ansvarig: Agneta D.

Hoppas alla hittar något intressant under inspirationsveckan!

Vi har teori för att du ska få möjligheten att lära dig allt om häst och hästhantering enligt Svenska Ridsportförbundets rekommendationer.

Anmäl i blocket i entrén!