Så här hanterar vi personuppgifter i UBRF

Vi behandlar en mängd personuppgifter inom UBRF. De används bland annat till att hålla ordning i medlemsregister, söka ekonomiska stöd eller arrangera tävlingar. Från 25 maj 2018 gäller den nya dataskyddsförordningen (GDPR). Den ersätter personuppgiftslagen (PUL) och ställer nya krav på oss. För att vi enklare ska kunna följa dessa nya krav har Riksidrottsförbundet tagit fram riktlinjer för idrottsspecifika behandlingar av personuppgifter, UBRF har valt att följa dessa. De berör områden kring till exempel medlemskap, tävling och licenshantering. Riktlinjerna har samlats i en uppförandekod (se dokument nedan).

www.rf.se/globalassets/riksidrottsforbundet/dokument/personuppgifter-och-gdpr/uppforandekod_personuppgifter-och-gdpr.pdf?w=900&h=900

Gällande dig som medlem ber vi dig läsa igenom UBRF integritetspolicy där står det vilka uppgifter vi behöver för att sköta vår förening, vilket ansvar och skyldighet vi har och vilka rättigheter du har. Om inträng misstänks anmäl till dataskyddsombud som är ordförande i föreningen: https://www.upplandsbroryttarforening.se/Forening/Styrelsen/