Terminsinformation/igenridning

Vårterminen 2019

Vårterminen startar onsdagen 2 januari.

Ridning som vanligt under sportlov och påsklov.

Vårterminens sista dag är tisdagen 18 juni.

Det är inga vanliga lektioner 19/4-22/4 (påskdagarna), 1/5 (Första maj), 30/5 (Kristi himmelfärds dag) samt 6/6 (Nationaldagen).

Ridgruppsbyte
Meddela önskemål om byte av grupp eller tid till din ridlärare.

Sjukdom/Avbokning 08- 582 465 56 OBS! Maila inte avbokningar!

Om du inte kan rida din lektion måste du avbeställa lektionen senast klockan 12.00 samma dag, (lördag senast klockan 08.00 på telefonsvararen). Ringer du för sent eller uteblir från lektion kan du INTE rida igen den. Om du ska resa bort kan du rida igen i förväg. Du kan också låta en likvärdig ersättare rida för dig. Avbeställd lektion från sista ridveckan på terminen kan ridas igen första månaden på nästa termin. Du är inte garanterad att kunna rida igen avbeställda lektioner men är du ute i god tid brukar det ordna sig.

Om du skadar dig på ridskolan så har du rätt att få tillbaka pengarna för de lektionerna du inte kan rida eller eventuellt spara igenridningarna lite längre. Om du skadar dig någon annanstans så gäller vanliga regler.

Tips; för att underlätta för er elever att byta/sälja pass har vi startat Facebookgruppen Sälj/byt dina ridlektioner på UBRF. Ansök om medlemskap så lägger vi till vartefter. OBS! Läs reglerna för vad som gäller, scrolla så hittar du.

För att underlätta planeringen och fördela arbetet bättre för hästarna kommer igenridning endast att ske på extra insatta lektionstider på söndagar. Vi kommer ha stående tider med Tina som instruktör.

Det finns även möjlighet att rida igen på ströplatser måndagar 7.00-8.00 (minst nivå 3), onsdagar 11.30-12.30 (minst nivå 3), fredagar 9.00-10.00 (minst nivå 4). Ring gärna och boka på telefontid.

* Ponny Knattegrupper – rider igen på ledlektioner söndagar.

* Ponny, 30-45 minuter, grupp Minior, fasta tider var fjärde söndag. På det här passet galopperar man inte. Förälder följer med och hjälper till vid behov.

* Ponny, 45 minuter grupp 1-3, fasta tider var fjärde söndag. Förälder följer med och hjälper till vid behov.

* Vuxna nybörjare – efter överenskommelse med resp. instruktör.

* Häst/ponny, 60 minuter, grupp 1-2, fasta tider var fjärde söndag.

* Häst/ponny, 60 minuter, grupp 4 -5, fasta tider var fjärde söndag.

Uppsägning
Du har en (1) månads uppsägning. Säger du tex upp din ridning den 19/1 så räknas en månad till och med den 18/2. Från och med den 19/2 har du alltså ingen mer ridning. Säg därför till i god tid kontoret.

Medlemsavgift (per kalenderår)
Junior 200 kr