Hästlekis - Lär dig rida hos Upplands-Bro Ryttarförening - IdrottOnline Klubb

Hästlekis

Hästlekis VT-18

Nu startar en  kurs  för alla hästintresserade barn födda 2011
(eller äldre). Kursen är 5 gånger teori. Ni är i stallet och lär er på ett säkert och roligt sätt att hålla på med ponnyerna.  Saker ni kommer att få prova på är tex skötsel, leda häst, grimma, sadel, träns, lekar, ”upp- och avsittning”, voltige.

För barn som provar på att rida ledlektioner på söndagar är det här bra sätt att lära sig om hästen i stallet på ett roligt sätt. En bra förberedande kurs om barnet vill börja rida.

Du får som förälder gärna vara med i stallet men det är inget krav. Om du ej har någon hästvana och tänker dig att ditt barn ska börja rida är det bra att du är med och lär dig.

Kursen är på Torsdagar 17.15 – 18.00 ( samling kl. 17.15 )

Start 19/4, 26/4 och 3/5

Kostnad för 3 ggr teori + medlemsavgift  i  Upplands-Bro Ryttarförening 2018  = 350:-

Avgiften faktureras.  Ridlärare är Elisabet och ev ungdomsledare.

Anmäl på Ridskolans kontor tel 582 466 35 eller mail ridskolan@ubrf.se

Uppdaterad: 21 JUN 2018 08:40