Hästlekis

NYSTART  Hästlekis HT-19

Kurs  för alla hästintresserade barn födda 2013 och 2012. Kursen är 3 gånger teori. Ni är i stallet och lär er på ett säkert och roligt sätt att hålla på med ponnyerna.  Saker ni kommer att få prova på är tex skötsel, leda häst, grimma, sadel, träns, lekar.

För barn som provar på att rida ledlektioner på söndagar är det här bra sätt att lära sig om hästen i stallet på ett roligt sätt. En bra förberedande kurs om barnet vill börja rida.

Du får som förälder gärna vara med i stallet men det är inget krav. Om du ej har någon hästvana och tänker dig att ditt barn ska börja rida är det bra att du är med och lär dig.

Torsdagar 17.15-18.15. Tre ggr. Start v.45 7/11. därefter 14/11 och 21/11.

Kostnad för 3 ggr teori + medlemsavgift  i  Upplands-Bro Ryttarförening 2019  = 425:-

Avgiften faktureras.  Ridlärare är Elisabet och ev ungdomsledare.

Anmäl på Ridskolans kontor tel 582 466 35 eller mail ridskolan@ubrf.se

Uppdaterad: 21 JUN 2018 08:40