Studiebesök

Hej och välkomna till oss!

Vi kan även VT-18 ta emot grupper på våra populära studiebesök. Vi vill gärna visa hur hästarna bor här, lite ”på landet” fast nära både Bro och Kungsängen. Det är lätt att ta sig hit med buss eller varför inte ta en promenad ena vägen….

Vi erbjuder alla 6-års / förskoleklasser och årskurs 1 att komma hit på ett gratis besök. Lagom storlek på grupp är ca 10 – 12 barn. Vi går en rundvandring i stallet och pratar om hästen som djur. Barnen får borsta och sköta en snäll ponny. Vi avslutar med att de som vill får prova på att rida en kort stund. ( alt. häst och vagn )

Det här brukar ta ca 1 – 1½ timme. Det finns möjlighet att äta matsäck om ni har med er.  Oömma kläder, kanske gummistövlar är bra att ha på sig. Vi har omklädningsrum om ni vill att barnen byter om.

Ring gärna så berättar vi mer och / eller planerar  för ett besök med just er grupp. Vi har ridlärare med både fritidspedagog- och fritidsledarutbildning.

Vi skickar med lite information om föreningen och om att börja rida som ni gärna får dela ut till alla eller sätta upp.

På vår hemsida www.ubrf.se kan ni läsa mer om oss.

Upplands-Bro Ryttarförening Tel. 08-582 466 35

Elisabet Zillén telefontid tors och fredag 12.30-13.30

Mail This is a mailto link

Uppdaterad: 19 JAN 2018 18:37